Trekkers
Koop standaard trekkers, Amerikaanse torpedo front trekkers ...meer
- 2018
- 157 km
-
- Euro 6
-
-
€ 1.200
- 2016
- 628 km
-
- Euro 6
-
-
€ 1.200
- 2019
- 110.837 km
-
- Euro 6
-
-
€ 1.705
- 2015
- 740.000 km
- 6x2
- Euro 6
-
-
€ 116.000
- 2004
- 1.470.000 km
- 4x2
- Euro 3
-
-
€ 9.500
- 1995
- 811.000 km
- 4x2
- Euro 2
-
-
€ 9.000
- 2016
- 659.089 km
- 4x2
- Euro 6
-
-
€ 22.900
- 2017
- 406.251 km
- 4x2
- Euro 6
-
-
€ 28.400
- 2015
- 715.938 km
- 4x2
- Euro 6
-
-
€ 30.800
- 2017
- 272.891 km
- 4x2
- Euro 6
-
-
€ 39.400
- 2014
- 687.559 km
- 4x2
- Euro 6
-
-
€ 20.200
- 2006
- 821.467 km
- 6x2
- Euro 5
-
-
€ 12.400
- 2014
- 701.039 km
- 4x2
- Euro 6
-
-
€ 19.800
- 2015
- 759.059 km
- 4x2
- Euro 6
-
-
€ 38.400
- 2017
- 383.466 km
- 4x2
- Euro 6
-
-
€ 34.400
- 2021
-
- 4x2
- Euro 6
-
-
Prijs op aanvraag
- 2007
- 1.095.607 km
- 4x2
- Euro 5
-
-
Prijs op aanvraag
- 1994
- 412.000 km
- 6x4
- Euro 2
-
-
€ 11.500
- 2016
- 841.040 km
- 4x2
- Euro 6
-
- laadklep
€ 22.900
€ 19.750
- 2005
- 867.332 km
- 4x2
- Euro 3
-
-
Prijs op aanvraag
€ 22.500
- 1996
- 421.000 km
- 4x2
- Euro 2
-
-
€ 9.500
- 2020
- 9 km
- 4x2
- Euro 6
-
-
Prijs op aanvraag
-
-
- 4x2
- Euro 6
-
-
Prijs op aanvraag
Prijs op aanvraag
- 2015
- 708.714 km
- 4x2
- Euro 6
-
-
€ 22.830
- 2015
- 827.000 km
-
- Euro 6
-
-
Prijs op aanvraag
- 2017
- 320.800 km
- 4x2
- Euro 6
-
-
Prijs op aanvraag
- 1995
- 583.000 km
- 4x2
- Euro 0
-
-
€ 8.500
€ 78.000
- 2007
- 128.081 km
- 4x2
- Euro 5
-
-
€ 10.400
- 2005
- 836.836 km
- 6x4
- Euro 3
-
-
€ 27.400
Prijs op aanvraag
€ 8.100
- 2014
- 756.100 km
- 4x2
- Euro 6
-
-
€ 21.000
- Privacy gegarandeerd
- Gratis
- Elk moment opzegbaar
Bedankt! Bijna klaar..
U bent bijna ingeschreven voor updates binnen de door u geselecteerde filters. Controleert u a.u.b. uw e-mail en klik de link om uw inschrijving te activeren. Zeg op ieder moment op door middel van de opzeglink in iedere e-mail die u ontvangt vanaf het moment van activeren.
Fout opgetreden
Onze exuses, er is iets fout gegaan. Ververs aub de pagina (op mobiel sleept u de pagina omlaag, op een desktop gebruikt u F5) en probeert u het nogmaals. Mocht de fout zich voor blijven doen, wees er dan van gerust dat wij al op de hoogte zijn gesteld en het probleem zo snel mogelijk voor u opgelost zullen hebben.
Gebruikte trekkers kopen
Er zijn verschillende type vrachtwagen trekkers te koop.
- Standaard trekkers
De meest voorkomende type trekkers in de transportwereld. - Zware last trekkers
Deze zijn uitgerust met een extra krachtige motor waardoor ze meer trekkracht hebben om zware vrachten te kunnen vervoeren. - Volume trekkers
Dit zijn trekkers met een verlaagde koppelschotel ( ook wel vijfde wiel / fifth wheel) genoemd. Hieraan kunnen volume opleggers worden aangekoppeld waarin bijv. niet deelbare grote ( niet per se zware) vrachten in kunnen worden vervoerd. Duitsers noemen dit Jumbo trekkers. - Gevaarlijke stoffen trekkers (ADR)
Dit zijn trekkers die speciaal zijn uitgerust om ladingen te beschermen. Denk aan brandblussers of een noodstroomvoorziening die vloeistoffen kunnen blijven koelen ook al doet de motor het niet meer.
Trekkers met kraan
Een autolaadkraan gemonteerd op een trekker is een veel voorkomende uitrusting. Deze krachtige uitschuifbare kranen kunnen ter plekke laden en lossen ongeacht welk type oplegger of aanhanger gekoppeld wordt.
PTO (power take off)
Een autolaadkraan wordt aangedreven door een krachtafnemer PTO. Deze kan apart worden ingeschakeld. Het is een extra systeem op de versnellingsbak of reductiebak van een vrachtwagen. Wel wordt er gebruik gemaakt van de motor van de trekker.
Een autolaadkraan is zoals gezegd een aangekoppeld werktuig dat middels PTO (power take off) werkt. De trekker hoeft niet te rijden om het werktuig gebruiken. PTO (of aftakas) wordt niet alleen gebruikt voor autolaadkranen maar ook voor bijvoorbeeld waterpompen aan te drijven op een brandweerwagen.
Qua slijtage/verbruik kunt u de volgende stelregel gebruiken: 1 uur de kraan bedienen staat gelijk aan 50km rijden.
Intarder, retarder en motorrem zijn aanvullende remsystemen
Intarders en retarders zijn transmissieremmen. Truckfabrikanten kiezen steeds vaker voor de naam intarder omdat dit retardersysteem volledig geïntegreerd is in de aandrijflijn, waar een retarder voorheen nog achteraf op een aandrijflijn opgebouwd kon worden. Zeker als een route door bergachtig gebied loopt is een intarder of retarder aan te bevelen, het verhoogd de veiligheid en vermindert de slijtage op trommel- of schijfremmen. Een motorrem genereert extra remkracht door het uitlaatsysteem volledig af te sluiten, en hiermee grote tegendruk aan de motor te leveren.
Cabines
Internationaal transport wordt gereden met trekkers met een slaapcabine. Dit zijn luxe cabines voorzien van een slaapplaats voor de chauffeur die soms dagen / weken onderweg is. Nationaal transport trekkers hebben vaak een dagcabine. Veel merken hanteren hun eigen namen voor de verschillende type cabine. Volvo kent bijvoorbeeld de Globetrotter cabine, speciaal voor lange afstanden terwijl DAF dat een Space Cab noemt.
Bekende merken
- DAF trekkers
- Scania trekkers
- MAN trekkers
- Volvo trekkers
- Mercedes-Benz trekkers
- Renault trekkers
- Iveco trekkers
Het uiterlijk
Internationaal zijn er grote verschillen van trekkers. De term "standaard trekker" betekent in de EU iets anders dan in de Verenigde Staten. Standaard trekkers in de EU hebben een platte voorkant waarbij de motor zich onder de cabine bevindt. In de V.S. noemen ze het dan ook een Cab over Engine ( Cabine boven de motor). Als een amerikaan het heeft over een standaard of conventionele trekker dan bedoelen zij de Europese term torpedo trekker. Hier bevindt de motor zich in de neus van de trekkende eenheid.